Pagina's

zaterdag 5 maart 2011

Twee eentjes en een start van een Jacobus

Het is weer eventjes geleden maar ik heb niet stil gezeten ondertussen. Het was een drukke periode, doorlichting van de onderwijsinspectie op school. Je weet wel dat wat je doet goed is, maar toch blijft die onzekerheid een beetje knagen. Het breien stond even op een lager pitje. Ondertussen ben ik wel in geslaagd om twee nieuwe dingen uit te proberen. De eerste foto is een eenvoudige sok in tricot (Regia Graphics color) met een jojohiel met zogenaamde sjaaltjes. De gewone jojohiel wou maar niet lukken en na wat surfen vond ik deze. Die gaat me beter af! De tweede foto is ook een eenvoudige sok in tricot (Regia Eskimo color) maar voor het eerst toe-up gebreid met ronde hiel. Volgende uitdaging op gebied van techniek gaat twee tegelijk en toe-up zijn. Maar eerst de paren afmaken. De laatste foto die je ziet is een start van een aapje genaamd Jacobus. Ik vond het patroon op deze website. Omdat zo'n project wel enige dagen doorbreien vraagt, heb ik gewacht tot in de krokusvakantie. Vandaag, bij de start, al een stukje gebreid. Het was een beetje knoeien in 't begin maar nu ben ik helemaal op weg.



4 opmerkingen:

  1. Knap hoor!
    En ik hoop dat de inspectie goed is uitgevallen, ik weet dat dat een spannende tijd is.
    Leuk die Jacobus, die heb ik meer gezien, ben benieuwd hoe hij gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeer mooi gedaan, je kan dat echt goed.
    ik zou het niet kunnen denk ik

    mvg sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Pauline,

    De inspectie is goed uitgevallen. Ons harde werk werd beloond! Ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat van Jacobus ;)

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Sarah,

    Bedankt voor je reactie! En wat dat kunnen betreft..oefenen, oefenen, uithalen, opnieuw beginnen en op een dag lukte het gewoon ;)

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Laat je eigen blogadres achter zodat ik ook bij jou eens een kijkje kan komen nemen!