Pagina's

woensdag 29 juli 2015

WIP-Woensdag

Een tijd geleden deed ik ook al mee met WIP-woensdag maar dat raakte in het slop. Vanaf nu terug een poging om op z'n minst wekelijks te bloggen over de WIP's (Work-in-progress).

Ik ben volop bezig met de mysterie en daar geef ik een update van als de volgende clue af is. Ik ben terug begonnen met sokken breien. Ik kreeg van mijn zus twee bollen fluormania wol waar ik dan voor haar sokken mee zou breien. Mijn zus houdt wel van knalkleurtjes en het breit ook vrolijk maar om daar nu een goed patroon bij te zoeken, da's een ander paar mouwen. Uiteindelijk wordt het een paar Monkey's.


Daarnaast kwam ik nog een leuk patroon tegen, Dorothy's Slip Stitch Spiral Knit Socks. Ik had nog twee eenzame bollen Regia Flusi liggen, dus dat komt helemaal goed. Door de spiraaltechniek kan ik ze echter niet op de rondbreinaald breien (of heb ik dat nog niet gevonden) en dus zijn de sokkennaalden terug boven gekomen. Omdat het zo lang geleden is dat ik nog met sokkennaalden werkte, gaat het heel langzaam, vooral het boordje ging precies niet echt vooruit, die afwisseling van verdraaide en averechtse steken. Maar, het resultaat is wel geweldig, al zeg ik het zelf. Eén nadeel, of eigenlijk twee, het is een verslavende techniek ;) en mijn sokkennaaldjes zijn niet van de juiste dikte; 2,5 mm; dus veel te strak, dat wordt uithalen en herbeginnen op 2,75 mm of 3 mm. Ach, twee keer plezier van de wol zeker ;)

Dit...



... wordt ...


5 opmerkingen:

  1. Je Dorothy-sokken worden prachtig! Ik had het patroon ook onlangs gezien en alvast bij mijn to-knit-lijstje gevoegd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke breiwerkjes! Leuk zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan de spiraaltechniek ook gewoon aan het begin van de rij doen, en dan kan het wel op een rondbreinaald. Ze worden in elk geval heel vrolijk

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Laat je eigen blogadres achter zodat ik ook bij jou eens een kijkje kan komen nemen!