Pagina's

vrijdag 14 augustus 2015

Krintemik - Mysterie Knit-a-long #1

Ik vond tijdens een ontspanningsmomentje op een nieuwe Mysterie knit-a-long met de naam "Krintemik". De afbeelding was er eentje van windmolens en die intrigeerde me wel. Blijkt dat de ouders van de ontwerpster in Nederland gewoond hebben en geƫmigreerd zijn naar Canada. "Krintemik" blijkt eigenlijk "Krentenmik" te zijn, wat wij rozijnebrood (of roggeverdommeke) noemen en dat woord gebruikten ze in het gezin.

De Knit-a-long blijkt een dekentje te zijn en als je je aanmeldde voor een bepaalde datum, kreeg je een kortingscode en was hij gratis. Tot 20 oktober (einde van MKal) is hij goedkoper (€1,99) met de kortingscode en daarna is hij volle prijs (€3,99). Dan is natuurlijk ook te zien hoe hij uiteindelijk wordt.

Je kon kiezen tussen twee opties; een babydekentje of een "lapghan". Ik koos voor de lapghan. Enerzijds omdat ik met een babydekentje niets ben, anderzijds omdat ik zo'n dekentje over de benen wel leuk vind in de winter. Lekker warm en je kan toch nog breien, haken, lezen...

Hij wordt gebreid in lekker dik garen, wat een leuke afwisseling is met de andere projecten (sokkenwol en lace-dikte). Ik koos voor stylecraft special chunky en kocht hem bij Knussel. Het dekentje wordt gebreid met naalden 7 en schiet dus lekker snel op.

Mijn foto van clue 1.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Laat je eigen blogadres achter zodat ik ook bij jou eens een kijkje kan komen nemen!